Especialidade do chef - Geographia, Lisbon
Vista da sala - Geographia, Lisbon
Vista da sala - Geographia, Lisbon
Vista da sala - Geographia, Lisbon
Vista da sala - Geographia, Lisbon
Especialidade do chef - Geographia, Lisbon
Especialidade do chef - Geographia, Lisbon
Especialidade do chef - Geographia, Lisbon
Especialidade do chef - Geographia, Lisbon
Vista da sala - Geographia, Lisbon
Good for groups

Geographia

8.7/10
Average price €30accept Yums
212 reviews

Restaurant menu

Chef's recommendations

Average price €30 Special request

Dietary requirements

See à la carte and set menus

Scores & Reviews

8.7/10
Fabulous
based on 212 reviews
  1. Dick B.
    • 4 reviews
    9/10

    The concept and execution is excellent. Delicious dishes at a reasonable prices in a great location. Selection of wines by the glass to be expanded

  2. Leslie R.
    • 2 reviews
    10/10

    We've been in Portugal for a week, and this was the best meal we've had. Everything was excellent, beautifully presented, perfectly cooked, and full of flavor. We're from New Orleans so we're pretty spoiled, but this restaurant made us feel at home. It's very cute as well as delicious, but there didn't seem to be AC. That didn't bother us, but others might want to know. It was a great dinner experience--highly recommended!

  3. Richard H.
    • 6 reviews
    10/10

    Lovely setting; perfect food – a chance to try flavours from Goa, Africa and Brazil, and (of course) from Portugal.

  4. Serguei V.
    • one review
    7/10

    Everything was solid good (not exceptional), the only disappointing thing was that I was charged twice for "trip around the world for 2" which was the most expensive choice already. If not for that - cost would be moderate. People, check your receipts - don't be like me! Don't let them rip you!

  5. Lenka K.
    • one review
    10/10

    I was very satisfied with service, food, people. Great wine.

  6. Sathya T.
    • 2 reviews
    9.5/10

    Tudo bom

  7. Emma A.
    • 16 reviews
    5/10

    Inspired cuisine with appalling service and overpriced small portions.

  8. Jeferson V.
    • 10 reviews
    7/10

    Great concept, but the food is nothing special.

Practical information

Opening time

Almoço:

Segunda a Sábado das 12:30 às 15:00

Jantar:

Segunda a Sábado das 19:30 às 23:30

Closing time

Encerra Domingo.

How to get to the restaurant

Rua Conde 1, 1200-608, Lisbon, Portugal

Public transport

Metro Intendente (linha verde)

About the restaurant

No GEOGRAPHIA pode saborear pratos tradicionalmente portugueses, mas também outros vindos de países com a mesma língua que nós. É uma “Comida que fala português”, com pratos que não sendo nossos, também o são.

O restaurante oferece uma experiência de serviço, ambiente e decoração que traz aos nossos dias o mundo mágico das viagens de descoberta do nosso fascinante planeta, sejam elas as viagens de outrora ou aquelas que hoje fazemos ou sonhamos fazer.

O GEOGRAPHIA situa-se na interseção de três dos bairros mais tradicionais e encantadores de Lisboa, a Lapa, as Janelas Verdes e Santos. Aqui, na praça que partilhamos com o Museu Nacional de Arte Antiga, respira-se tranquilidade e um ambiente genuíno que Lisboa ainda oferece a quem aqui reside ou nos visita.

O rinoceronte que escolhemos como nossa imagem simboliza o cruzamento de culturas de expressão portuguesa que inspira o GEOGRAPHIA. É um desenho de Albrecht Dürer do animal, ao qual deram o nome Ulisses, que foi oferecido pelo Sultão do Gujarat ao governador da Índia portuguesa, Afonso de Albuquerque, que o enviou depois ao rei Dom Manuel I, onde chegou em maio de 1515. Desde a era Romana que não se via um rinoceronte na Europa. Nessa ocasião o rei decidiu testar a tese de Plínio, o ancião, que descreveu uma animosidade natural rinocerontes e elefantes e organizou uma luta entre o recém-chegado animal e um dos elefantes da sua coleção. Relatos da época dizem que o rinoceronte avançou devagar em direção ao elefante, que assustado com o animal e com a multidão barulhenta que testemunhava o espetáculo, fugiu em pânico antes que um único golpe fosse dado.

No final do ano, o rei enviou o animal como um presente para o papa Leão X em Roma. Dom Manuel queria agradar ao papa, para manter as concessões papais de posse exclusiva das novas terras que suas forças navais estavam explorando no Extremo Oriente. O animal nunca chegou a Roma, tendo-se afogado quando o navio se afundou na costa da Itália. A sua carcaça foi recuperada e posteriormente empalhada para ser oferecida ao Papa.

Services

,

, , , ,

Restaurants around "Geographia"

Free service—Availability confirmed immediately.